A táppénz ügyintézés menete

Milyen esetekben jelenthetek be táppénz igényt?

  • betegség miatt nem tudja elvégezni a munkahelyén a munkáját
  • várandósság esetén
  • fekvőbeteg ellátást követően (pl. műtét, sérülés, rehabilitáció)

Figyelem! A hatályos jogszabályok szerint a táppénz ügyintézés minden esetben személyes megjelenést és orvosi vizsgálatot kíván meg.

Várandósság esetén az alábbi dokumentumokat hozza magával

  • várandós kiskönyv
  • szülész-nőgyógyász szakorvos által kiadott lelet, amelyen a szakorvos a táppénzrevételt elrendeli (BNO: O2690 veszélyeztetett terhes)

Az „orvosi igazolás keresőképtelen állományról” – táppénz igazolást 2 hetente állítjuk ki, amelyet személyesen vagy előzetesen megadott megbízottja által tudja átvenni a rendelőben. 

Fekvőbeteg ellátás utáni táppénzrevétel menete

A fekvőbeteg ellátóból (kórház) történő elbocsátást követő első munkanapon jelezze táppénzrevételi igényét emailben bármikor, telefonon rendelési időn kívül. Ezután kollégánk időpontot biztosít telemedicinális kontultációra. Amennyiben a táppénz időtartama alatt kórházba kerül, haladéktalanul – akár hozzátartozója útján – jelezze rendelőnkben.

Az „orvosi igazolás keresőképtelen állományról” – táppénz igazolást 2 hetente állítjuk ki, amelyet személyesen vagy előzetesen megadott megbízottja által tudja átvenni a rendelőben. 

Leave a reply