
A táppénz ügyintézés menete
Milyen esetekben jelenthetek be táppénz igényt?
- betegség miatt nem tudja elvégezni a munkahelyén a munkáját
- várandósság esetén
- fekvőbeteg ellátást követően (pl. műtét, sérülés, rehabilitáció)
Figyelem! A hatályos jogszabályok szerint a táppénz ügyintézés minden esetben személyes megjelenést és orvosi vizsgálatot kíván meg.
Várandósság esetén az alábbi dokumentumokat hozza magával
- várandós kiskönyv
- szülész-nőgyógyász szakorvos által kiadott lelet, amelyen a szakorvos a táppénzrevételt elrendeli (BNO: O2690 veszélyeztetett terhes)
Az „orvosi igazolás keresőképtelen állományról” – táppénz igazolást 2 hetente állítjuk ki, amelyet személyesen vagy előzetesen megadott megbízottja által tudja átvenni a rendelőben.
Fekvőbeteg ellátás utáni táppénzrevétel menete
A fekvőbeteg ellátóból (kórház) történő elbocsátást követő első munkanapon jelezze táppénzrevételi igényét emailben bármikor, telefonon rendelési időn kívül. Ezután kollégánk időpontot biztosít telemedicinális kontultációra. Amennyiben a táppénz időtartama alatt kórházba kerül, haladéktalanul – akár hozzátartozója útján – jelezze rendelőnkben.
Az „orvosi igazolás keresőképtelen állományról” – táppénz igazolást 2 hetente állítjuk ki, amelyet személyesen vagy előzetesen megadott megbízottja által tudja átvenni a rendelőben.
Leave a reply